ITIL v4 prezentuje bardzo wyraźne zmiany w podejściu w zakresie stopnia synergii dostawców i odbiorców usług, których kluczowym celem jest współtworzenie wartości (VALUE CO-CREATION), z których korzyści (OUTCOMES) odnoszą obie strony tej relacji. Nowy paradygmat usługowy kładzie szczególny nacisk na świadomość wzajemnych zależności w zakresie praw i obowiązków dawcy (SERVICE PROVIDER) oraz biorcy usług (SERVICE […]

Znana z filmów science-fiction o robotach przejmujących władzę nad światem – sztuczna inteligencja – wkracza do naszego codziennego życia i biznesu. Wkracza z takim impetem, że firmy będą tworzyć stanowiska odpowiedzialne za ten obszar. Słyszeliście już o CAIO? To będzie czas sztucznej inteligencji Sztuczna inteligencja (AI) to jeden z głównych trendów w IT w 2018 […]

AXELOS, organizacja odpowiadająca za zbiór najlepszych praktyk zarządzania usługami IT (ITIL) potwierdziła, że pierwsza odsłona ITIL 4 ujrzy światło dzienne w pierwszym kwartale 2019 r. Zmiany skoncentrują się na tym, jak wdrażać ITIL w organizacjach stosujących zwinne metodyki tj. DevOps, Agile czy Lean. ITIL w nowej rzeczywistości Przedstawiciele AXELOS podkreślają, że żyjemy w czasach bezprecedensowej […]

Wiele firm staje właśnie przed wyzwaniem transformacji cyfrowej. Zmiany z tym związane dotyczą wszystkich działów i pracowników firmy. Co oznaczają dla CIO? CIO-pomysłodawca Od czasów, kiedy IT żyło w firmach własnym życiem, oderwanym od potrzeb biznesu, wiele się zmieniło. Działy informatyki ewoluowały, zaczęły zaspokajać potrzeby biznesu i przyjęły rolę usługową. Ten podział ról, w którym […]

Nowy Rok skłania do podsumowań i rachunku sumienia. Do tego też chcemy Was zachęcić. Nie będziemy Was jednak rozliczać ze zgubionych kilogramów czy czasu spędzonego na odpoczynku. Chcemy spytać, czy udało się Wam poświecić więcej czasu na innowację w Waszych organizacjach. Ubiegły rok upłynął pod hasłem „CIO powinni być motorem innowacji w organizacjach”. Mimo to […]