CEL, PLAN, STRATEGIA
Symulacja „Twierdza Poznań” opisuje fikcyjne zdarzenia po wybuchu epidemii nieznanej choroby o cechach broni biologicznej. Wojsko zamyka miasto i próbuje uratować pozostałych przy życiu ludzi przed agresywnymi Zarażonymi. Trwają prace nad antidotum. Tempo wydarzeń zmusza do bardzo trudnych decyzji. Uczestnicy zarządzają obroną miasta w warunkach nieludzkiego napięcia i presji czasu. Z jednej strony mają przed oczami tysiące ludzi czekających na ratunek a z drugiej indywidualne cele. Ilość uratowanych ludzi w czasie tej symulacji mówi bezpośrednio o kompetencjach grupy.
W czasie podejmowania decyzji mamy zwykle bardzo dużo ograniczeń. Cele indywidualne i zbiorowe. Przekonania, oczekiwania i fobie. Niepełne i niepewne informacje. Presję czasu. Strach przed popełnieniem błędu. Dlatego nie możemy odrywać decyzji od oceny sytuacji i od wdrożenia rozwiązania.
Skupimy się na ocenie sytuacji i podziale decyzji na określeniu celu, strategii i środków działania. Zajmiemy się określeniem, jak wypracować decyzję, która zostanie wdrożona. Trzeba pamiętać, że każda decyzja wdrażana dosłownie (bez dopasowania do lokalnych uwarunkowań) okaże się błędna.
Będziemy pracowali nad najistotniejszym elemencie wdrożenia decyzji – na skutecznym przekazaniu jej innym ludziom. Wdrożenie decyzji wymaga czegoś, co zmotywuje ludzi do jej wdrożenia. I wymaga czegoś, co pokaże jasno cel zmiany. Pokażemy niezwykłą skuteczność praktycznego wypracowywania, stosowania i zmiany strategii działania.
Dla kogo
Dla zespołów menadżerów, zarządu, Service Desk. Warsztat jest szczególnie przydatny w czasie pracy firmy nad strategią i w przypadku problemów z zaangażowaniem.
Zakres warsztatu
Przygotowanie, komunikowanie, stosowanie i zmiana strategii. Ocena sytuacji metodą SWOT-GO. Skuteczne podejmowanie decyzji. Budowa zaangażowania. Ocena ryzyka.
Cel warsztatu
Praktyczne ćwiczenie podejmowanie decyzji na podstawie strategii.
Materiały szkoleniowe
Zestaw specjalny materiałów do gry, dyplom udziału w szkoleniu, materiały biurowe.
Prowadzenie szkolenia
Trener, certyfikowany Mistrz Gry, posiadający kompetencje merytoryczne oraz bogate, wieloletnie doświadczenie praktyczne z umiejętnością przekazywania wiedzy. Z najwyższą starannością, dostosujemy prowadzenie szkolenia do potrzeb oraz wymagań organizacji.
Warunki uczestnictwa
Zakres programowy warsztatu, wymaga przeprowadzenia konsultacji, związanej z identyfikacją celu szkolenia, analizy sytuacji ogólnej organizacji oraz informacji o uczestnikach i ich środowisku pracy.
Grupa: od 8 do 12 osób
Czas trwania: 1 dzień / 8 h