Szkolenie Program and Portfolio Management crash-course

Szkolenie z serii Advanced Project Management, podczas którego przejrzymy strukturę organizacyjną, w której obecne są zarówno programy, jak i portfele. Następnie przejdziemy przez wybrane konkretne domeny, badając praktyczne przykłady zastosowań programów lub portfeli lub obu. Uczestnicy poznają w praktyce zarządzanie programami i portfelami. Otrzymają również niezbędne wskazówki jak się przygotować do certyfikacji PMI®: Program Management Professional (PgMP)® i Portfolio Management Professional (PfMP)®.

Approach
This course focuses mainly on practice. We will start with an overview of the organizational setup where both programs and portfolios are present. Then we will go through chosen specific domains exploring practical examples of applications for programs or portfolios or both.

What will you learn?
The key objectives of this workshop are:

  • Gaining practical knowledge on Program and Portfolio Manager’s responsibilities
  • Constructing an effective organizational setup through PMO (PPP)
  • Program and Portfolio Governance in practice

Adresaci szkolenia
Szkolenie adresowane jest dla zaawansowanych Project Managerów, którzy potrzebują w praktyce zapoznać się z obowiązkami Program oraz Portfolio Managera.

Training program
Organizational Setup: Projects, Programs, Portfolio, Processes and Strategy
• Overview of the organizational setup. How do all the PPP elements fit together and relate to the strategy of the organization.

Strategy Alignment and Management
• Identifying opportunities and benefits that achieve the organization’s strategic objectives through program or portfolio implementation and management.

Life Cycle Management
• How to initiate, execute, control and close programs.
• How to optimize portfolios.

Benefits and Value Management
• Defining, creating, maximizing, and sustaining the benefits provided by programs.
• Negotiating, maximizing, assuring, realizing, measuring and reporting value in portfolio.

Stakeholder Engagement
• Identifying, analyzing, engagement and communication with stakeholders. Capturing stakeholder needs and expectations, gaining and maintaining stakeholder support, and mitigating/channeling opposition.

Governance and Capacity and Capability Management
• Establishing processes and procedures for maintaining proactive program and portfolio management oversight and decision-making support for applicable policies and practices throughout the entire life cycle.
• Supply and demand management and optimisation.

Forma zajęć
Szkolenie odbywa się w formie warsztatowej.

Materiały szkoleniowe/ Training materials
Materiały w formie elektronicznej. Szablony i narzędzia do wykorzystania po szkoleniu, e-dyplom udziału w szkoleniu.
Templates and tools to use after the training. Electronic presentation.

Prowadzenie szkolenia
Trener posiadający kompetencje merytoryczne oraz bogate, wieloletnie doświadczenie  praktyczne z umiejętnością przekazywania wiedzy. Z najwyższą starannością, dostosujemy  prowadzenie szkolenia do potrzeb oraz wymagań organizacji.

Warunki uczestnictwa
Wiedza z Zarządzania Projektami.

Grupa: od 8 do 15 osób
Czas trwania: 2 dni / 14 h (14 PDUs.– Professional Development Units).

Termin: od 22 września 2025 r. do 13 października 2025 r. (on-line w każdy poniedziałek w godz. 18:00-21:30). Formuła on-line; 4 wirtualne sesje na żywo z trenerem.
Harmonogram spotkań: 22, 29 września 2025 r. (18:00- 21:30); 6,13 października 2025 r. (18:00 -21:30).

PMBOK, PMI, PMP, CAPM, Project Management Professional, Certified Associate in Project Management, Project Management Institute są zarejestrowanymi znakami towarowymi Project Management Institute, Inc.  Szkolenie autoryzowane -Agile PMO posiada status Project Management Institute Authorized Training Partner® Premier (ATP® Premier).