Szkolenie Zarządzanie projektami w praktyce

Szkolenie przeznaczone zarówno dla początkujących jak i doświadczonych kierowników projektu, którzy chcieliby uporządkować swoją wiedzę z zakresu zarządzania projektami oraz wszystkich, którzy pracują w zespołach projektowych. Dyrektorom i kierownikom wyższego szczebla odpowiedzialnym za wdrożenie zarządzania projektami udział w szkoleniu pomoże dokonać wyboru odpowiedniego podejścia oraz odpowiednich narzędzi i technik.

Cel szkolenia

  • Zapoznanie się uczestników z cyklem życia projektu oraz procesami zarządzania projektami i w oparciu o standard Project Management Institute (PMI) PMBOK® Guide
  • Zapoznanie się z narzędziami i technikami zarządzania projektami
  • Zrozumienie roli Kierownika Projektu oraz rozwinięcie umiejętności miękkich niezbędnych w pracy w projekcie.

Korzyści dla uczestników
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili:

  • Zastosować narzędzia i techniki zarządzania projektami
  • Tworzyć dokumentację projektową niezbędną do efektywnej realizacji projektu
  • Zastosować umiejętności miękkie kluczowe dla Kierownika Projektu.

Adresaci szkolenia
Kierownicy projektu, członkowie zespołów projektowych, w tym zespołów agilowych, kadra zarządzająca odpowiedzialna za wdrożenie zarzadzania projektami w organizacji.

Program szkolenia

1. Wstęp do zarządzania projektami

  • Jak pracujemy? kontrakt zespołu
  • Definicje zarządzania projektami
  • Rola Project Managera vs. pozostałe role w projekcie
  • Przywództwo w zarządzaniu projektami
  • Profil project managera
  • Cykle życia projektu

2. Rozpoczęcie projektu

  • Po co to robimy? Wspólna wizja
  • Co chcę osiągnąć i jak to zweryfikuję? Cele SMART
  • Z kim to robimy? Interesariusze
  • Zarządzanie rozwojem produktu poprzez wartość
  • Czy w to wchodzimy? Karta Projektu

3. Planowanie projektu

  • Jakie mamy potrzeby? Wymagania w projekcie
  • Co chcemy zrobić? Struktura Podziału Prac i Rejestr Produktu
  • Na kiedy, kto i ile to kosztuje? Szacowanie
  • Harmonogram projektu, czy tablica zadaniowa?
  • Budżet projektu
  • Jakość w projekcie
  • Zasoby w projekcie
  • Role i odpowiedzialności
  • Komunikacja w projekcie – Plan Komunikacji
  • Jakie są szanse i zagrożenia? Ryzyko w projekcie

4. Realizacja i monitorowanie projektu

  • Zarządzanie zespołem projektowym
  • Zmiany w projekcie
  • Monitorowanie postępów prac projektowych – tablice zadaniowe, wykresy spalania
  • Kontrola harmonogramu, kosztów i monitorowanie ryzyka
  • Dystrybucja informacji, zarządzanie oczekiwaniami interesariuszy i raportowanie
    postępów prac / Tablice zadaniowe

5. Zakończenie projektu

  • Zamykanie projektu lub fazy
  • Zbieranie doświadczeń – „lesson learned”
  • Świętowanie sukcesu

6. Podsumowanie szkolenia

Forma zajęć
Szkolenie jest prowadzone w formie warsztatu w połączeniu z krótkimi wykładami. Zostaną zastosowane następujące metody i narzędzia: prezentacja multimedialna, krótkie wykłady, dyskusje grupowe, studia przypadków, ćwiczenia w parach i małych grupach.

Materiały szkoleniowe
Wydruk materiałów szkoleniowych, materiały do ćwiczeń-szablony i narzędzia do wykorzystania po warsztacie, dyplom udziału w szkoleniu, lista rekomendacji: książki, artykuły, podcasty itp. , materiały biurowe. Dla szkoleń w formule zdalnej, wszystkie materiały szkoleniowe są w wersji elektronicznej.

Prowadzenie szkolenia
Trener posiadający kompetencje merytoryczne oraz bogate, wieloletnie doświadczenie  praktyczne z umiejętnością przekazywania wiedzy. Z najwyższą starannością, dostosujemy  prowadzenie warsztatu do potrzeb oraz wymagań organizacji.

Warunki uczestnictwa
Brak wymagań

Grupa: od 8 do 16 osób
Czas trwania: 2 dni / 12 h (12 PDUs. – Professional Development Units)

PMBOK, PMI, PMP, CAPM, Project Management Professional, Certified Associate in Project Management, Project Management Institute są zarejestrowanymi znakami towarowymi Project Management Institute, Inc.