W ostatnim 20-leciu upowszechniło się w Polsce i na całym świecie podejście do zarządzania informatyką bazujące na procesach i modelu usługowym. Istotą tego podejścia jest efektywne i skuteczne dostarczanie biznesowi usług IT. Z założenia jakość tych usług powinna być adekwatna do ponoszonych wydatków. Sprostanie temu wyzwaniu wymaga przede wszystkim ustalenia warunków na jakich usługi IT będą świadczone. Temu celowi służą umowy SLA, czyli umowy pomiędzy dostawcą usług informatycznych (najczęściej jest to dział IT) a ich odbiorcą. Definiują one gwarantowany poziom świadczenia usług.
Warsztat „Zarządzanie Umowami SLA” zaznajamia Uczestnika z modelem usługowym i na tej bazie uczy, jak przygotowywać umowy SLA, jak je negocjować z biznesem i jak zapewniać ich dotrzymywanie. Omawiany jest nie tylko proces zarządzania umowami SLA, ale również, w niezbędnym zakresie, wszystkie procesy z nim współpracujące.
Teoria w trakcie warsztatu stanowi jedynie kanwę, na której prezentowane są najlepsze praktyki i własne doświadczenia trenera. Najistotniejszym elementem jest jednak 5 ćwiczeń wykonywanych w podgrupach i wspólnie omawianych. Pozwalają one łatwiej zrozumieć i przyswoić omawiane zagadnienia.
Udział w warsztacie nie wymaga wcześniejszego przygotowania – wszystkie potrzebne definicje są wprowadzane w trakcie. Znacznym ułatwieniem w odbiorze będzie jednak ogólna znajomość procesów ITSM i doświadczenie w zarządzaniu procesowym.
Cel warsztatu
Przygotowanie uczestników do:
Korzyści dla uczestników
Po ukończeniu warsztatu uczestnicy będą:
Adresaci warsztatu
Warsztaty są przeznaczone dla:
Program szkolenia
1. Wprowadzenie – podstawy ITSM
2. Proces i zarządzanie procesowe
3. Model usługowy zarządzania IT
4. Zarządzanie katalogiem usług
5. Umowy SLA
6. Procesy zarządzania umowami SLA
7. Definiowanie wymagań i negocjacje
8. Podsumowanie warsztatów-pytania.
Forma zajęć
Podstawową częścią warsztatu są ćwiczenia, przykłady ułatwiające zrozumienie materiału oraz omówienia zagadnień. Wprowadzenie do poszczególnych tematów ma charakter teoretyczny i służy przede wszystkim uporządkowaniu wiedzy i zdefiniowaniu pojęć. Stosunek między częścią teoretyczną i praktyczną jest zależny od wiedzy uczestników i ich doświadczenia.
Materiały szkoleniowe
Wydruk materiałów szkoleniowych, materiały wypracowane w trakcie ćwiczeń, dyplom udziału w szkoleniu, materiały biurowe. Dla szkoleń w formule zdalnej, wszystkie materiały szkoleniowe są w wersji elektronicznej.
Prowadzenie szkolenia
Trener posiadający kompetencje merytoryczne oraz bogate, wieloletnie doświadczenie praktyczne z umiejętnością przekazywania wiedzy. Z najwyższą starannością, dostosujemy prowadzenie szkolenia do potrzeb oraz wymagań organizacji.
Warunki uczestnictwa
Brak wymagań
Grupa: od 8 do 16 osób
Czas trwania: 2 dni / 16 h