Zarządzanie Zmianami to zagadnienie bardzo szerokie i posiadające wiele aspektów. Poszukując szkolenia z tego zakresu można zauważyć, że oferta jest bardzo zróżnicowana oraz porusza bardzo różne aspekty i zagadnienia. Warto na to zwrócić uwagę realizując konkretny cel szkoleniowy.
Proponowany przez nas warsztat ujmuje zagadnienie zarządzania zmianami zdefiniowanymi jako dodanie, modyfikacja lub usunięcie czegokolwiek, co mogłyby mieć wpływ na usługę informatyczną. Proponowane podejście obejmuje zatem każdą zmianę w: architekturze, procesach, narzędziach, miarach i dokumentacji, jak również zmiany w usługach informatycznych i innych elementach konfiguracji. Nie zajmujemy się natomiast transformacją organizacji, zmianami biznesu czy zmianami personalnymi.
Warsztat „Zarządzanie Zmianami” zaznajamia uczestnika z procesem, który zwiększa wartość organizacji poprzez:
Teoria w trakcie warsztatu stanowi jedynie kanwę, na której prezentowane są najlepsze światowe praktyki i własne doświadczenia trenera. Najistotniejszym elementem jest jednak 6 ćwiczeń wykonywanych w podgrupach i wspólnie omawianych. Pozwalają one łatwiej zrozumieć i przyswoić omawiane zagadnienia.
Udział w warsztacie nie wymaga wcześniejszego przygotowania – wszystkie potrzebne definicje są wprowadzane w trakcie. Znacznym ułatwieniem w odbiorze będzie jednak ogólna znajomość procesów ITSM i doświadczenie w zarządzaniu procesowym.
Cel warsztatu
Korzyści dla uczestników
Po ukończeniu warsztatu uczestnicy będą:
Adresaci warsztatu
Warsztaty są przeznaczone dla:
Program warsztatu
1. Wprowadzenie
2. Zmiany i ich znaczenie
3. Proces Zarządzania Zmianami
4. Dokumentacja zarządzania zmianami
5. Zarządzanie zmianami standardowymi
6. Powiązania z innymi procesami
7. Komunikowanie zmiany
8. Podsumowanie warsztatów – pytania.
Forma zajęć
Podstawową częścią warsztatu są ćwiczenia, przykłady ułatwiające zrozumienie materiału oraz omówienia zagadnień. Wprowadzenie do poszczególnych tematów ma charakter teoretyczny i służy przede wszystkim uporządkowaniu wiedzy i zdefiniowaniu pojęć. Stosunek między częścią teoretyczną i praktyczną jest zależny od wiedzy uczestników i ich doświadczenia.
Materiały szkoleniowe
Wydruk materiałów szkoleniowych materiały wypracowane w trakcie ćwiczeń, dyplom udziału w szkoleniu, materiały biurowe. Dla szkoleń w formule zdalnej, wszystkie materiały szkoleniowe są w wersji elektronicznej.
Prowadzenie szkolenia
Trener posiadający kompetencje merytoryczne oraz bogate, wieloletnie doświadczenie praktyczne z umiejętnością przekazywania wiedzy. Z najwyższą starannością, dostosujemy prowadzenie szkolenia do potrzeb oraz wymagań organizacji.
Warunki uczestnictwa
Brak wymagań
Grupa: od 8 do 16 osób
Czas trwania: 2 dni / 16 h