Warsztaty Zarządzania projektami budowlanymi w praktyce

Warsztat przeznaczony zarówno dla początkujących jak i doświadczonych kierowników projektów realizowanych przez przedsiębiorstwa budowlane i deweloperskie, którzy chcieliby uporządkować swoją wiedzę z zakresu zarządzania projektami oraz wszystkich, którzy pracują w zespołach projektowych. W trakcie warsztatu zaprezentowane zostaną sprawdzone w praktyce rozwiązania, które przyniosły znaczną poprawę wyników finansowych projektu, a także zwiększyły skuteczność pracy zarówno pracowników jak i innych interesariuszy przedsięwzięcia budowlanego.


Cel warsztatu

  • Zapoznanie się uczestników z procesami zarządzania projektami budowlanymi w oparciu o standardy PMBOK® Guide oraz Agile (Scrum)
  • Zapoznanie się z narzędziami i technikami zarządzania projektami budowlanymi w zgodnie ze standardami PMBOK® Guide i Agile (Scrum)
  • Zrozumienie roli Kierownika Projektu i Kierownika Budowy oraz rozwinięcie umiejętności miękkich niezbędnych w pracy Project Managera.

Korzyści dla uczestników
Po ukończeniu warsztatu uczestnicy  będą  potrafili:

  • Zastosować narzędzia i techniki zarządzania projektami
  • Tworzyć dokumentację projektową niezbędną do efektywnej realizacji projektu
  • Zastosować umiejętności miękkie kluczowe dla Kierownika Projektu i Kierownika Budowy.

Adresaci warsztatu

  • Obecni i przyszli kierownicy projektów budowlanych oraz dyrektorzy kontraktów
  • Członkowie zespołów projektowych realizowanych przez przedsiębiorstwa budowlane i deweloperskie
  • Uczestnicy inwestycji budowlanych zainteresowani poprawą ich efektywności.

Program warsztatu

  1. Wstęp do zarządzania projektami
  • Definicje zarządzania projektami, w tym definicje projektów budowlanych
  • Czynniki wpływające na sukces projektu budowlanego
  • Rola Kierownika Projektu Budowlanego vs Kierownik Budowy vs pozostałe role w projekcie
  • Przywództwo w zarządzaniu projektami
  • Kontekst projektu: kultura, struktura organizacyjna i inne
  • Cykl życia projektu/ grupy procesowe zgodnie z PMBOK® Guide
  • Wprowadzenie do zarządzania projektem zgodnie z podejściem Agile
  1. Procesy rozpoczęcia
  • Dokument rozpoczynający projekt – Karta Projektu
  • Zarządzania interesariuszami w projekcie – identyfikacja, ocena, współpraca
  1. Procesy planowania
  • Zbieranie wymagań/ tworzenie epik i historyjek
  • Definiowanie zakresu projektu
  • Harmonogram projektu / Priorytetyzacja Rejestru
  • Szacowanie kosztów w projekcie / Przygotowanie budżetu
  • Planowanie jakości / Stworzenie definicji „wykonany”
  • Planowanie zasobów ludzkich
  • Komunikacja w projekcie (Plan Komunikacji)/ Tablica zadań
  • Zarządzanie zamówieniami (planowanie zaopatrzenia)
  • Ryzyko w projekcie
  1. Procesy Realizacji i Kontroli
  • Zarządzanie zespołem projektowym/Scrumowym
  • Zmiany w projekcie/ Zarządzanie Rejestrem Produktu
  • Monitorowanie i kontrola prac projektowych/ Tablice zadań, wykresy spalania
  • Weryfikacja i kontrola zakresu/ Przegląd Sprintu & zarządzanie Rejestrem Produktu
  • Kontrola harmonogramu/ Codzienne spotkania scrumowe
  • Kontrola kosztów
  • Zarządzanie jakością w projekcie/ Walidacja zgodnie z definicją „wykonane”
  • Dystrybucja informacji, zarządzanie oczekiwaniami interesariuszy i raportowanie postępów prac / Tablice zadań
  • Monitorowanie i kontrola ryzyka/ Codzienne spotkania scrumowe
  • Zarządzanie zamówieniami: gromadzenie i wybór ofert, administrowanie kontraktami
  1. Procesy zamykania projektu
  • Zamykanie projektu lub fazy
  • Zamykanie kontraktu
  • Plan zarządzania deficytami
  • Zbieranie doświadczeń – „lesson learned”
  • Świętowanie sukcesu
  1. Podsumowanie warsztatu

Forma zajęć
Warsztat praktyczny, połączony z krótkimi wykładami . Wykorzystywana będzie zasada efektywnego uczenia się dorosłych według Cyklu Kolba (doświadczenie – refleksja – teoria – planowanie). Zostaną zastosowane następujące metody i narzędzia: prezentacja multimedialna, film, krótkie wykłady, dyskusje grupowe, studia przypadków, ćwiczenia w grupach z wykorzystaniem technik kreatywnego myślenia i inne.

Materiały szkoleniowe
Wydruk materiałów szkoleniowych, dyplom udziału w warsztacie, materiały biurowe.

Prowadzenie szkolenia
Trener posiadający kompetencje merytoryczne oraz bogate, wieloletnie doświadczenie  praktyczne z umiejętnością przekazywania wiedzy.
Z najwyższą starannością, dostosujemy  prowadzenie warsztatu do potrzeb oraz wymagań organizacji.

Warunki uczestnictwa
Podstawy zarządzania projektami

Grupa: od 8 do 16
Czas trwania: 2 dni / 16 h
Liczba punktów: 14 PDU