Autor: Iwona Kula
Analiza biznesowa jest jednym z kluczowych elementów budowania strategii organizacji. Obszar ten odpowiada za prawidłowe określenie potrzeby biznesowej i wskazanie rozwiązań, które dostarczą wartość zarówno poszczególnym pracownikom i klientom oraz całej organizacji. Umiejętne zdefiniowanie potrzeb to nie tylko analiza wewnętrzna organizacji, ale i badanie rynku i konkurencji; badanie potrzeb użytkowników – zarówno potrzeb świadomych, jak i ukrytych. Na podstawie ustalonych potrzeb, możliwości i ograniczeń budujemy koncepcję rozwiązania, które następnie jest wdrażane w ramach projektu wytwórczego lub projektu zmiany.
Realizacja rozwiązania wymaga przeniesienia potrzeb i wymagań biznesowych na wymagania i ograniczenia rozwiązania – i tu wchodzimy w obszar analizy systemowej, której podstawowym celem jest opracowanie spójnej, wykonalnej i kompatybilnej z istniejącą infrastrukturą techniczną koncepcji systemu.
Obie dziedziny – analiza biznesowa oraz systemowa – są krytyczne dla zapewnienia sprawnego działania biznesu oraz rozwiązań wspierających ten biznes.
Wychodząc naprzeciw potrzebom naszych Klientów, pomagamy uporządkować i ustandaryzować procesy analityczne, zbudować odpowiednie kompetencje w zespole, inicjować programy doskonalenia oraz wdrażania usprawnień w obszarze analizy biznesowej i systemowej.
Audyt procesów analitycznych
W większości przypadków pierwszym krokiem do określenia zakresu rozwoju kompetencji i zdefiniowania ścieżki współpracy jest wykonanie audytu procesów analitycznych. Audyt ów pozwoli na zrozumienie stanu obecnego organizacji Klienta oraz określenie celów rozwojowych. W ramach tego obszaru oferujemy usługi:
Budowa kompetencji kadr
Każdy proces jest wykonywany przez ludzi. Bez odpowiednich umiejętności i wiedzy pracowników, nawet najlepiej zaprojektowany proces może nie dawać oczekiwanych wyników lub wyniki te nie spełnią standardów jakości. Oferujemy wsparcie w zakresie usług:
Wdrożenie procesu analizy biznesowej i systemowej
Badamy potrzeby i oczekiwania Klienta i na tej podstawie proponujemy odpowiednie ramy procesu analitycznego. Wychodzimy z założenia, że rozwiązania nie powinny być narzucane odgórnie, dlatego też nowy proces jest wypracowany wspólnym wysiłkiem naszego zespołu oraz zespołu Klienta. Nasza oferta obejmuje:
Modelowanie procesów biznesowych
Świadczymy usługi doradcze jak również coaching BPMN, który polega na zapewnieniu wszechstronnego wsparcia dla pracowników i kierowników projektów w zakresie prowadzenia projektów modelowania procesów biznesowych w notacji BPMN oraz pomocy w realizacji prac analitycznych dotyczących identyfikacji, mapowania, modelowania i optymalizacji procesów biznesowych przy użyciu BPMN.
Modelowanie wymagań i rozwiązań / systemów informatycznych
Świadczymy usługi doradcze oraz szkoleniowe w zakresie specyfikacji i modelowania rozwiązań. Usługi kierowane są głównie do kierowników projektów oraz członków zespołów projektowych zaangażowanych w tworzenie i korzystanie z dokumentacji wymagań i rozwiązań. W ramach tego obszaru oferujemy usługi:
Określenie i wdrożenia odpowiedniej metody specyfikacji wymagań (od metod tradycyjnych, po metody zwinne)