W ITSM problem jest zdefiniowany jako przyczyna jednego lub wielu incydentów. W chwili rejestrowania problemu ta przyczyna przeważnie nie jest znana a proces zarządzania problemami jest odpowiedzialny za dalsze badania i diagnozę. Skuteczność diagnozowania zależy zarówno od znajomość badanego systemu, znajomości technik diagnozowania i predyspozycji takich jak myślenie kreatywne, myślenie krytyczne, umiejętność rozumowania czy skuteczne zadawanie pytań.
Proponowany przez nas warsztat ujmuje zagadnienie zarządzania problemami w sposób kompleksowy i prezentuje wszystkie jego aspekty z wyłączeniem kompetencji technicznych związanych z przedmiotem diagnozowania. Zakładamy, że ustalenie przyczyny powierzane jest specjalistom w swojej dziedzinie, którym potrzebny jest tylko warsztat diagnostyka. Całość dopełnia omówienie procesu zarządzania problemami oraz jego styku z innymi procesami ITSM.
Warsztat „Procesy i Techniki Zarządzania Problemami” zaznajamia Uczestnika z zagadnieniami, których znaczenie dla biznesu przejawia się w:
Teoria w trakcie warsztatu stanowi jedynie kanwę, na której prezentowane są najlepsze światowe praktyki i własne doświadczenia trenera. Najistotniejszym elementem jest jednak 6 ćwiczeń wykonywanych w podgrupach i wspólnie omawianych. Pozwalają one łatwiej zrozumieć i przyswoić omawiane zagadnienia.
Udział w warsztacie nie wymaga wcześniejszego przygotowania – wszystkie potrzebne definicje są wprowadzane w trakcie. Znacznym ułatwieniem w odbiorze będzie jednak ogólna znajomość ITSM i doświadczenie w zarządzaniu procesowym.
Cel warsztatu
Korzyści dla uczestników
Po ukończeniu warsztatu uczestnicy będą:
Adresaci warsztatu
Warsztaty są przeznaczone dla:
Program warsztatu
1. Wprowadzenie
2. Problem i cykl życia problemu
3. Reaktywne zarządzanie problemami
4. Przydatne umiejętności i predyspozycje
5. Techniki jakościowe diagnozowania
6. Techniki ilościowe diagnozowania
7. Znaczenie Zarządzania Problemami
8. Podsumowanie warsztatów – pytania.
Forma zajęć
Podstawową częścią warsztatu są ćwiczenia, przykłady ułatwiające zrozumienie materiału oraz omówienia zagadnień. Wprowadzenie do poszczególnych tematów ma charakter teoretyczny i służy przede wszystkim uporządkowaniu wiedzy i zdefiniowaniu pojęć. Stosunek między częścią teoretyczną i praktyczną jest zależny od wiedzy Uczestników i ich doświadczenia.
Materiały szkoleniowe
Wydruk materiałów szkoleniowych, materiały wypracowane w trakcie ćwiczeń, dyplom udziału w szkoleniu, materiały biurowe. Dla szkoleń w formule zdalnej, wszystkie materiały szkoleniowe są w wersji elektronicznej.
Prowadzenie szkolenia
Trener posiadający kompetencje merytoryczne oraz bogate, wieloletnie doświadczenie praktyczne z umiejętnością przekazywania wiedzy. Z najwyższą starannością, dostosujemy prowadzenie szkolenia do potrzeb oraz wymagań organizacji.
Warunki uczestnictwa
Brak wymagań
Grupa: od 8 do 16 osób
Czas trwania: 2 dni / 16 h