Zarządzanie informatyką bazujące na modelu usługowym obecnie jest de facto standardem w większości firm i instytucji. Symbolem i najważniejszym elementem modelu usługowego jest Katalog Usług. Może on mieć bardziej lub mniej zaawansowaną formę, jednak zawsze zawiera informacjami o wszystkich produkcyjnych usługach informatycznych. Za dostarczanie i utrzymanie Katalogu Usług oraz zapewnienie, że jest on dostępny dla upoważnionych osób, odpowiada proces Zarządzania Katalogiem Usług.
Warsztat „Zarządzanie Katalogiem Usług” zaznajamia Uczestnika z modelem usługowym i na tej bazie uczy, jak przygotowywać i zarządzać Katalogiem Usług. Ważną częścią warsztatu jest omówienie ściśle powiązanego z Katalogiem Usług procesu Zarządzania finansami Usług. Dzięki niemu Dostawca Usług jest w stanie określić, ile kosztuje dostarczenie każdej z oferowanych Usług.
Teoria w trakcie warsztatu stanowi jedynie kanwę, na której prezentowane są najlepsze światowe praktyki i własne doświadczenia trenera. Najistotniejszym elementem jest jednak 7 ćwiczeń wykonywanych w podgrupach i wspólnie omawianych. Pozwalają one łatwiej zrozumieć i przyswoić omawiane zagadnienia.
Udział w warsztacie nie wymaga wcześniejszego przygotowania – wszystkie potrzebne definicje są wprowadzane w trakcie. Znacznym ułatwieniem w odbiorze będzie jednak ogólna znajomość ITSM i podstawowych zagadnień księgowości.
Cel warsztatu
Przygotowanie uczestników do:
Korzyści dla uczestników
Po ukończeniu warsztatu Uczestnicy będą:
Adresaci warsztatu
Warsztaty są przeznaczone dla:
Program warsztatu
1. Wprowadzenie
2. Katalog Usług
3. Zarządzanie Katalogiem Usług
4. Znaczenie Katalogu Usług
5. Zarządzanie finansami Usług
6. Budżetowanie i zarządzanie kosztami
7. Naliczanie opłat za Usługi
8. Podsumowanie warsztatów – pytania.
Forma zajęć
Podstawową częścią warsztatu są ćwiczenia, przykłady ułatwiające zrozumienie materiału oraz omówienia zagadnień. Wprowadzenie do poszczególnych tematów ma charakter teoretyczny i służy przede wszystkim uporządkowaniu wiedzy i zdefiniowaniu pojęć. Stosunek między częścią teoretyczną i praktyczną jest zależny od wiedzy uczestników i ich doświadczenia.
Materiały szkoleniowe
Wydruk materiałów szkoleniowych, materiały wypracowane w trakcie ćwiczeń, dyplom udziału w szkoleniu, materiały biurowe. Dla szkoleń w formule zdalnej, wszystkie materiały szkoleniowe są w wersji elektronicznej.
Prowadzenie szkolenia
Trener posiadający kompetencje merytoryczne oraz bogate, wieloletnie doświadczenie praktyczne z umiejętnością przekazywania wiedzy. Z najwyższą starannością, dostosujemy prowadzenie szkolenia do potrzeb oraz wymagań organizacji.
Warunki uczestnictwa
Brak wymagań
Grupa: od 8 do 16 osób
Czas trwania: 2 dni / 16 h