Nowa era Phishingu

Ostatni czas pokazał dużą popularność usług opartych na AI, usługi takie jak Chat GPT z jednej strony zachwycają swoimi możliwościami z drugiej mogą nieść za sobą ryzyko. Pierwszą kwestią, która może budzić wątpliwości jest to, czy pracownik przypadkiem nie karmi algorytmy danymi naszej firmy aby ułatwić sobie pracę. Tu dobrym przykładem jest Samsung, który jak […]

Certyfikaty AXELOS Global Best Practice

Od stycznia 2023 r. certyfikaty AXELOS Global Best Practice: ITIL®4, PRINCE2®, PRINCE2® Agile, MSP®, M_o_R®, MoP®, P3O®, MoV®, AgileSHIFT®, RESILIA®, nie są już dożywotnie i będą wydawane z datą odnowienia. Wszyscy posiadacze wymienionych certyfikatów, mogą odnowić je w ciągu trzech lat od pierwotnej daty certyfikacji. Okres ważności certyfikatu to 3 lata. Zasady odnowienia certyfikatów AXELOS: […]

Zarządzanie projektami PRINCE2 kluczowe korzyści

Metodyka PRINCE2®, to zbiór najlepszych praktyk zarządzania projektami, która zyskała uznanie i status najczęściej stosowanej metodyki zarządzania projektami. PRINCE2® (ang. Projects IN Controlled Environments – projekty w sterowalnych środowiskach), zapewnia wypróbowany i sprawdzony sposób działania, który jest obecny w większości krajów na całym świecie. Metodyka posiada szerokie możliwości dostosowania jej w każdego rodzaju projekcie, o […]

ITIL 4 – jak wygląda nowa ścieżka certyfikacji, schemat

ITIL® Foundation w wersji 4, jest dostępny od lutego 2019 i stanowi fundament nowego systemu certyfikacji. Certyfikat ITIL® 4 Foundation jest niezbędny do uzyskania wyższych kwalifikacji ITIL® 4, stanowi wstęp do wyższych poziomów. ITIL 4 Schemat certyfikacji ITIL 4 składa się z następujących poziomów: ● ITIL Foundation ● ITIL Managing Professional ● ITIL Strategic Leader […]

Egzaminy ITIL 4 i PRINCE2

Organizacja  PeopleCert z dniem 1 lutego 2022 roku, dokonała zmian dotyczących realizacji szkoleń oraz formy dostarczania egzaminów AXELOS. Istotną zmianą jest ujednolicona i obecnie jedyna dostępna opcja egzaminu, który jest prowadzony w formie nadzorowanej on-line (proctored on-line exam). W ramach globalnych usprawnień, system PeopleCert zapewnia uczestnikom możliwość przystąpienia do zdalnego egzaminu z udziałem osoby nadzorującej […]

Nowe oblicze ITIL wersja 4 – ewolucja czy rewolucja?

ITIL v4 prezentuje bardzo wyraźne zmiany w podejściu w zakresie stopnia synergii dostawców i odbiorców usług, których kluczowym celem jest współtworzenie wartości (VALUE CO-CREATION), z których korzyści (OUTCOMES) odnoszą obie strony tej relacji. Nowy paradygmat usługowy kładzie szczególny nacisk na świadomość wzajemnych zależności w zakresie praw i obowiązków dawcy (SERVICE PROVIDER) oraz biorcy usług (SERVICE […]

Sztuczna inteligencja szturmuje biznes

Znana z filmów science-fiction o robotach przejmujących władzę nad światem – sztuczna inteligencja – wkracza do naszego codziennego życia i biznesu. Wkracza z takim impetem, że firmy będą tworzyć stanowiska odpowiedzialne za ten obszar. Słyszeliście już o CAIO? To będzie czas sztucznej inteligencji Sztuczna inteligencja (AI) to jeden z głównych trendów w IT w 2018 […]

ITIL otwiera się na zwinność

AXELOS, organizacja odpowiadająca za zbiór najlepszych praktyk zarządzania usługami IT (ITIL) potwierdziła, że pierwsza odsłona ITIL 4 ujrzy światło dzienne w pierwszym kwartale 2019 r. Zmiany skoncentrują się na tym, jak wdrażać ITIL w organizacjach stosujących zwinne metodyki tj. DevOps, Agile czy Lean. ITIL w nowej rzeczywistości Przedstawiciele AXELOS podkreślają, że żyjemy w czasach bezprecedensowej […]

Być dobrym CIO

Wiele firm staje właśnie przed wyzwaniem transformacji cyfrowej. Zmiany z tym związane dotyczą wszystkich działów i pracowników firmy. Co oznaczają dla CIO? CIO-pomysłodawca Od czasów, kiedy IT żyło w firmach własnym życiem, oderwanym od potrzeb biznesu, wiele się zmieniło. Działy informatyki ewoluowały, zaczęły zaspokajać potrzeby biznesu i przyjęły rolę usługową. Ten podział ról, w którym […]